יום שלישי , אפריל 30 2024
דף הבית / יהוד מונסון / ”לא עוד פוליטיקאים סוליסטיים” – הנשים מאחורי ”יהוד הירוקה” מדברות

”לא עוד פוליטיקאים סוליסטיים” – הנשים מאחורי ”יהוד הירוקה” מדברות

"מועמדותן של 6 נשים ברשימה מוניציפאלית אחת הינה תוצאה של תהליך של שינוי מחשבתי וחברתי המתרחש לנגד ענינו, שינוי בתפישת עולם של נשים לגבי מעורבות בשדה המוניציפאלי, במובן הזה, יהוד לא שונה מערים רבות במדינה." כך אומרת יפעת זמיר מספר 2 ברשימת יהוד הירוקה.

מימין שרית רשתי משמאל יפעת זמיר צילום אילן ספירא. תוכן מקודם
מימין שרית רשתי משמאל יפעת זמיר צילום אילן ספירא. תוכן מקודם

מעורבות ואקטיביזם פוליטי גוברים של נשים הינה צעד נוסף במעורבות של נשים בחיי הקהילה, במוקדי השפעה והתרבות – תוצר של עבודה קשה לאורך שנים של נשים פורצות דרך. נפגשנו עם יפעת זמיר ושרית רשתי, מקומות 2 ו 3 ברשימת יהוד הירוקה על מנת לשמוע על הנשים ברשימה אבל בעיקר על מה מניע אותן להצטרף לעשייה המוניציפאלית במקביל לקריירה מקצועית ומשפחה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


ברשימה עמן גם שוש ברוך, שבין שלל תפקידיה בתחום המוניציפלי ניהלה מחלקות שונות בעיריית יהוד, אסתי דרורי – מתכננת ערים רבת פעלים, שרית חתוכה, אשת חינוך וותיקה בעיר ודר’ טל לוטן, מומחית בעלת שם לפיתוח תוכניות הכשרה ותעסוקה לצעירים.

תוכלו לספר על עצמכן?

יפעת: אני תושבת יהוד מזה שני עשורים, יחד עם ניר בן זוגי ושלושת ילדינו מעורבים בקהילה המקסימה והאיכותית של יהוד בכל רמ”ח אברינו. מעבר לניסיוני המקצועי בעולם העיתונות והתקשורת, בעשור האחרון עסקתי בפעילות  ציבורית-חברתית, שבמסגרתה ניהלתי עמותות ארציות בעלות אג’נדה חברתית בנושא שקיפות ציבורית וקידום מנהיגות נשים בשלטון המקומי ובמגזר הציבורי. אני מכהנת מזה 5 שנים כחברת הנהלה במתנ”ס יהוד, יזמתי את הבאת ליגת מאמנט לעיר  – ליגת ספורט לאמהות – ומעורבת בפעילות התנדבותית מגוונת  ברחבי העיר.

שרית : אני תושבת יהוד מזה 15 שנים. עם בן זוגי רני  מטפחים את ארבעת ילדינו כאן ביהוד.  בימים אלה אני מכהנת כמנכ”לית של חברה לתועלת הציבור ומובילה מיזם להכשרת מטפלים ואנשי חינוך בשיתוף רשויות מקומיות ומשרדים ממשלתיים. התחום המוניציפאלי מוכר לי לעומק משורה של תפקידים מגוונים בהם עסקתי מתוכם למעלה מ 20 שנים בתפקידי ניהול בכירים וכחברה בצוותי הנהלה של שתי רשויות גדולות. בעשור האחרון אני גם מייעצת למערכות מוניציפאליות בתחום החינוך, הרווחה ומערכות עירוניות להשגת יעילות וניהול מוכוון מטרות, לשילוב יעדים משימות ותקציב .

דרך פעילותי כהורה לילדים במסגרות חינוך ונוער בעיר – שבט משואות של הצופים, המתנ”ס ובתי הספר הכרתי את יפעת ומיד חברנו לעשייה משותפת במסגרות השונות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות יהוד מונוסון  – להצטרפות
רוצים להגיב לכתבה? היכנסו לקבוצה – אתר החדשות של בקעת אונו


יהוד הירוקה. תוכן מקודם
יהוד הירוקה. תוכן מקודם

מדוע החלטתן להצטרף לפוליטיקה המקומית  בכלל וליהוד הירוקה בפרט?

שרית: כתושבת יהוד, כהורה וכאשת מקצוע בתחום המוניציפלי למדתי לאורך השנים על נקודות התורפה בעיר הזו. אחרי לא מעט לבטים החלטתי שקופצים למים העמוקים. מניסיוני אני יודעת שבשנים הקרובות תתקבלנה החלטות על תכניות הרות גורל לאזור בכלל וליהוד בפרט וחשוב שבהנהגת העיר ישבו אנשים שבקיאים בנושאים אלה. כשהתגבשה החבורה האיכותית של יהוד הירוקה הבנתי שיש כאן הזדמנות חד פעמית לחבור לקבוצת אנשים מקצועיים שאכפת להם. שחייבים לצאת מהקיפאון. מניסיוני אני יודעת שאין בעיה של תקציבים זה רק עניין של סדרי עדיפות ויכולות ניהוליות ואת זה באתי לשנות . הגעתי למסקנה שאין ברירה ושינויים ניתן להוביל רק מבפנים כשאתה ממובילי המדיניות .

יפעת :  לפני כמעט עשור  כמנכ”לית צעירה של עמותת  כ”ן – כוח נשים, השתמשתי בסיסמא “30 ראשות עיר ו 1000 חברות מועצה”  על מנת להעלות את נושא הייצוג הנשי  בנוף המוניציפאלי על סדר היום. היום כעשר שנים אחרי אני מתגייסת ומקיימת את האמרה – נאה דורש , נאה מקיים. שרית ואני, מנוסות כיזמיות חברתיות ופחות כפוליטיקאיות, צועדות צעד קדימה מתוך החלטה ברורה שיש לנו מספיק נסיון מקצועי על מנת להטביע חותם. ראש עיר טוב ככל שיהיה, נמדד גם ביכולת להיעזר ולבנות סביבו צוות שמקדם דברים בעיר.

בחירתה של ראשת עיר בקדנציה האחרונה הייתה מלאת תקוות בראשיתה, אך לצערי לא התאפיינה באוזן קשבת ונכונות לשיתוף – התוצאות מדברות בעד עצמן.


ישירות למייל – כל מה שקורה בעיר – להרשמה
לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים  – אונו  ניוז


אז מה הנושאים הראשונים שתרצנה לקדם אם תיבחרו?

יפעת : לפני שנה התקבלתי לתוכנית ייחודית של משרד הפנים וישראל דיגיטלית. “מובילים דיגיטליים לשלטון המקומי”. במשך שנה ,יחד עם 30 מנכ”לים ומנהלי אסטרטגיה עירוניים של רשויות מקומיות מרחבי הארץ, למדנו מדוגמאות מרשויות מובילות ומרשויות בחו”ל, מהי חדשנות מוניציפאלית. די מהר ראיתי את הפערים הבלתי נתפסים בניהול עיר. האמת היה לי מאד קשה לקבל את העובדה שבעיר שלנו, שיש בה אנשים כל כך איכותיים, ערכיים ומחויבים לקהילה- וכולנו- לא מקבלים את מה שרשות מקומית בישראל של 2018 יכולה וחייבת להציע לאזרח שחי בה.

אני אקדם פעילות עירונית בתרבות משתפת. דמיינו פעילות משותפת בנושא המתווה העירוני ותכנון השטחים הפתוחים, כדי ליצור עיר ירוקה עם גישה מטפחת סביבה, מהלך כזה בונה אמון, שיתופיות וקשב אחד לשני – בסוף כולנו קהילה אחת. חדשנות, היא גישה שהקצה שלה הם שירותים דיגיטליים, בדרך בונים יחד עם התושב את מפת הצרכים שלנו ובעיקר מקשיבים. הפתרונות יגיעו מקשב אמיתי, לא כדי לסמן וי וזהו.

ראו את כלכלת הבחירות והקמפיינים שמבטיחים הוקוס פוקוס – זה עושה בדיוק את ההיפך – משדר לציבור יותר ציניות ועוינות שלצערי ניתן לראות היום בשפע ברשתות החברתיות שלנו.

שרית: תחום חינוך רווחה קהילה מאוד קרוב לליבי ואשקיע ממרצי וניסיוני בפיתוח שירותים בתחומים אלה כגון שירות פסיכולוגי טיפולי משלים ומסובסד ,מרכז הכוונה לצעירים לפני ואחרי שירות צבאי ועוד.. וכמובן תחום הניהול היעיל – תכניות עבודה מקושרות לתקציב שדרכן אתה מציב מטרות ויעדים מדידים לפעולה ובמקביל פועל אסרטיבית לגיוס משאבים ממשרדי ממשלה, עמותות וארגונים. קידום העיר תלוי בניהול יעיל, מאורגן וחכם ואת זה אני יודעת לעשות.

נחבור לראש עיר שיבין שקהילתיות היא הדבר הבא. לא עוד פוליטיקאים סוליסטיים שמנהלים לבד את העיר, אלא השפעה רחבה שמגיעה מהשטח; לא עוד שיח מנותק, אלא מעורבות אזרחית ושיתוף הציבור. מתפקידה של העירייה לממש יוזמות לשינוי ופיתוח שנולדו בציבור, בקהילות ובפורומים עירוניים לשיתוף ציבור. משם באים מיטב הרעיונות, היוזמה והחדשנות, וכך נוצרת עיר טובה ודינמית. וזה מה שנקדם כחברות מועצה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

בפעם השנייה תוך שבועיים: אירוע פלילי ביהוד-מונוסון – אין נפגעים

תפריט נגישות