יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / חדשות חמות / ד”ר דוליטל מיהוד

ד”ר דוליטל מיהוד

האהבה לבעלי חיים, היא זו שהביאה את אביאל גרון (33), לעסוק בתחום הקרוב לליבו,אילוף כלבים, וגם לרכוש לפני כשנתיים וחצי, זיכיון לחנות 'זו- ארץ ZOO', ביהוד. בחנות זו ניתן למצוא את כל מה שאמור להקל על חייהם של בעלי חיים, כולל מספרה.

חנות חיות ביהוד

“סבי, היה ראש העירייה הראשון ביהוד, בין השנים 1949-1951”, אומר אביאל, המגדל שני כלבים בביתו: את ג’מבו, לברדור מעורב, ואת נולי, כלבה צ’כית מעורבת. יחדיו הם מתגוררים, בבית פרטי בהרמוניה, עם אשתו של אביאל-מור, ובנם הקטן תומר.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אביאל לא רק חובב בעלי חיים, אלא גם למד להבין את המניעים מאחורי התנהגותם של הכלבים וגם של בעליהם… הוא בהחלט מעדיף כלב מעורב, מגזעי עם תעודות. “תמיד עדיף לאמץ כלב מעמותה, מאשר לקנות כלב ,ולהעשיר מישהו שעיסוקו להרביע בעלי חיים”, כך אומר אביאל ומוסיף: “אם הייתי יכול, הייתי רוצה להחזיק גם חתול…”
זו- ארץ ZOO ביהוד

כיצד הגעת לנהל את חנות זו ארץ zoo?
“מאז ומתמיד, אהבתי כלבים וחתולים. הצלתי את ג’מבו, מעמותה בתל אביב, זה היה במרץ 2010, והאהבה שלי לכלבים רק גדלה. הלכתי ללמוד, בצורה מקצועית, כלבנות טיפולית, ואילוף כלבים ב-‘דוג-סקול’ במושב פתחיה. שם למדתי לעומק והתחברתי מאוד. בעיקרון, חילקתי את זמני בין אילוף, בשעות הערב, וחיפשתי עיסוק נוסף לשעות היום. בעבר עבדתי כעשור, כאיש מכירות שכיר ברשת זו, וכך התחברתי וקיבלתי זכינות. כיום לפי מיטב ידיעתי יש כבר 13 חנויות בארץ”.

מה מייחד אותך?
התמחיתי בייעוץ להתנהגות בעלי חיים, אני לא רק מוכר מזון או ממתקים ומשחקים, אפשר להתייעץ איתי, על כל מיני בעיות התנהגות ויש כאלה הרבה. את התעודות שקיבלתי, תליתי מעל דלפק המכירה, כך שלקוח שנכנס, רואה אומר לי: ‘אני רואה שאתה מבין בתחום, יש לי שאלה’.

זכור לך מקרה מיוחד שטיפלת בו?
“כן. היה כלב בערך בן שלוש, שהיה משתין בפינה בבית, למרות שהבעלים היה נוהג לקחת אותו לטיול, אבל כאילו להכעיס הוא לא השתין בחוץ. שאלתי את הבעלים: ‘האם אתה צורח עליו כשהוא משתין בבית?’ הוא ענה לי: ‘ברור, כי השכן שלנו אמר לי לתת לו בראש עם עיתון מגולגל כשהוא משתין בבית’. הסברתי לבעלים כי כלב זו חיה של התניות, כך שהכלב מקשר משהו למקרה, לטובה או לרעה, לדעתי, הבעלים לא הבין שהכלב השתין כי זה עושה לו לא נעים להשתין בחוץ, או ליד הבעלים. הוא אמר לי ‘וואלה אתה צודק..’ ביקשתי ממנו לתת לכלב צ’ופר, במידה והוא משתין בחוץ ולהפסיק לצעוק עליו כשהוא משתין בבית. באמת אחרי כשבוע המצב השתפר והיה לי מאוד כיף לשמוע, שהעצה שלי עזרה. שיניתי לכלב ולבעליו את החיים”.

משלל עיסוקך, מה אתה הכי אוהב לעשות?
“אני אוהב לעשות כמעט הכל ביחד. הכי אוהב לחקור, בעיקר את ההתנהגות של בעלי חיים”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סיוע באיתור נעדר-יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה

סיוע באיתור נעדר: מי ראה את יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה?

תפריט נגישות