יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / סביון / יובל רותם: מדריך השחיה מסביון

יובל רותם: מדריך השחיה מסביון

יש כאלה שיודעים בדיוק, מה יעשו כשיהיו גדולים, תשאלו את יובל רותם, בעל בית הספר לשחייה, 'עולמות המים' בסביון ,כיצד הגיע לתובנה שהשחייה תהפוך לדרך חיים וגם למקצוע עתידי, ממנו הוא שואב הנאה רבה.

את בית הספר שהקים, מפעיל יובל כבר ארבע שנים, גם בעונת הקיץ וגם בחורף. ולמי שממש מתבייש בבגרותו שאינו יודע לשחות,  מתקיימים כאן גם שיעורי שחייה פרטיים. יובל: “גדלתי בקיבוץ גבעת חיים איחוד, שם למדתי לשחות, ושם התחיל ‘הרומן’ שלי עם המים. כבר כילד, זכיתי כבר בתואר אלוף ישראל בשחייה, וכשהייתי נער הפכתי להיות אלוף ישראל בסגנון השחייה ‘פרפר’ לבוגרים”.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


ומתי ידעת ששחייה היא בבירור היעוד המקצועי שלך?
“אימנתי בווינגייט את שחייניה הבוגרים של נבחרת ישראל ואת קבוצת המחוננים של הנוער.
לפני מספר שנים הגעתי לסביון, והצבתי  לעצמי מטרה, להדביק בהתלהבותי לשחייה את אוכלוסיית המקום בכל הגילאים”.

איך זה בא לידי ביטוי ביומיום?
“בית הספר לשחייה ‘עולמות המים’  שהקמתי בסביון, פועל כל השנה, גם בימות הקיץ וגם החורף. אני מציע קורסי קיץ, לשיפור השחייה וגם חוגי חורף שנתיים ללימוד ושיפור כל  ארבעה סגנונות השחייה: חתירה, חזה, גב ופרפר. הקורסים שאנו מעבירים באמצעות מספר מדריכים ואנוכי, מתחלקים לכמה קהלי יעד: לילדים, למבוגרים, לקבוצת ‘מאסטרס’, שהיא קבוצת שחייה לבוגרים מקצועיים או לשחייני עבר העוסקים בשחייה מקצועית או בספורט הטריאתלון.
 עם הזמן הפכתי לשם דבר במקצועות השחייה, זה בשילוב הסבלנות וכושר ההתמדה שלי. כשחיין, אני יודע גם ללמד באופן מדויק את הטכניקה והקניית סגנון שחייה, שבסופו של דבר מביאים למהירות הרצויה”.

למה חשוב בכלל לדעת לשחות? ובאיזה גיל כדאי להתחיל?

“המחשבה היא, שילד שיודע לשחות נכון גם ישחה מהר. אבל אין מדובר רק בסגנון, אלא גם  בצורך  להקנות את האהבה למים. חשוב לי לחנך את הילדים לאהוב ספורט ולסגל לעצמם אורח חיים ספורטיבי,  כדרך חיים – ולשנים רבות.
 לדעתי, ענף השחייה הוא לעיתים ספורט קשה וסיזיפי, אבל הוא מעניק המון, הן בחיזוק קבוצות שרירים וחגורת כתפיים, שיפור רמת הבריאות והמערכת החיסונית בכלל, והן כמשהו שמחנך ומחייב משמעת עצמית, רצינות, אסטרטגיה והשקעה. יש כאן גם היבט תחרותי, אנו מקיימים כאן תחרויות ספורט שבסופן מעניקים מדליות לזוכים” .

מה מייחד את בית הספר לשחייה שלך?
“כחלק מעבודתי כמאמן שחייה, אני מקדיש זמן איכות בלימוד ילדים בעלי צרכים מיוחדים, עם בעיות קשב וריכוז, אוטיזם ובעיות מוטוריות. ניסיוני הרב וגם העובדה שבאתי מתחום ‘הידרו- תרפיה’, הינם בונוס, במיוחד כשמדובר בצורך ללמד אנשים, להרגיש בטחון במים ולמגר פחדי מים בקרב ילדים ומבוגרים”.

לפרטים: יובל רותם, בית הספר לשחייה: ‘עולמות המים’
רח’ המועדון 1 סביון
טלפון: 050-588-6467

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

משתלת קקטוס סביון. צילום באדיבות המקום

המשתלה החדשה בסביון: “משתלת קקטוס” במבצעי פתיחה ומתנות לחג

תפריט נגישות