יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / חדשות חמות / פרשת השבוע ויצא – ילדים הם החיים

פרשת השבוע ויצא – ילדים הם החיים

הרב שמואל ביסטריצקי, שליח חבד בסביון, עם פרשנות לפרשת השבוע

הרב שמואל ביסטרקצי סביון
מפרשת השבוע שלנו – פרשת ויצא אנו יכולים ללמוד על חשיבותם של הילדים, דור ההמשך שלנו. אחרי שלאה מביאה לעולם ילד אחרי ילד – ראובן, שמעון, לוי ויהודה – רחל עומדת מן הצד, ודבר אחד מעניין אותה – ילדים. ואז היא אומרת ליעקב: “הבה לי בנים, ואם אין – מתה אנוכי”. ובמילים אחרות אומרת רחל, כי כל החיים שווים בשביל הילדים. בלעדיהם, החיים לא שווים. בכך היא מלמדת אותנו איך להתייחס לילדים. ילדים אינם עול, אלא שמחה; ילדים אינם בעיה, אלא ברכה. זו ברכה גם לזוגיות, כיון שילדים הם הגורם המאחד בין בני הזוג; זו ברכה אפילו לפרנסה, כיון שהבאת ילד לעולם פותחת צינור נוסף לפרנסה, כדברי הגמרא שתינוק נולד “ופתו בידו”. ומעבר לכך, באה רחל אמנו ומלמדת כי ילדים אינם רק ברכה, אלא יותר מזה – ילדים הם חיים. שווה לתת את כל החיים למען הילדים.
***
כאשר ניסו לחוקק חוק נגד הפלות בישראל, בשנת 1978 – שמואל תמיר, שהיה אז שר המשפטים, התנגד בכל כוחו לחוק. משלחת של רבנים הגיעה לבקר את שר המשפטים כדי לשכנע אותו להסיר את התנגדותו.

בין הרבנים היה גם הרב רפאל לוין, בנו של הצדיק הירושלמי רבי אריה לוין. אמר אז הרב רפאל לשר המשפטים: “ברצוני לספר לך סיפור ששמעתי מאבי”. והנה הסיפור: בעיר רמת גן גר זוג צעיר שהיה נשוי תקופה קצרה. והנה קרתה “תקלה” – האשה נכנסה להריון. זה לא היה בתוכנית, והמצב הכלכלי של הזוג היה בכי-רע. החליטה האישה שאין ברירה אלא לבצע הפלה. כשהוריה שמעו על תכניתה, הם ניגשו לביתו של רבי אריה לוין והתחננו בפניו שישפיע על בתם לחזור בה.

למרות שהרב לוין גר בירושלים והזוג הצעיר התגורר ברמת גן ובאותם ימים הדרך ארכה זמן רב, הסכים הרב לוין לגשת לביתה. רבי אריה לוין הגיע לרמת גן, דפק על הדלת ונכנס הביתה. הוא לא אמר מאום. לא תמיד מילים יכולות לעזור. הוא החל לבכות בכי חסר מעצורים. הוא לא יכול היה לעצור את הכאב. בשלב מסויים, כאבו של רבי אריה נגע לליבה. היא הבינה כי אם היא תבצע את ההפלה היא תגדע חיים של ילד שיכול לגדול ולהתפתח, וכל החיים לפניו. “אני נשבעת לך, רבי, שלא אבצע הפלה”, אמרה. ואכן היא עמדה בדיבורה. לילד שנולד קראו שמואל. סיים הרב רפאל לוין את סיפורו ופנה אל שר המשפטים: “האם אתה יודע מיהו אותו שמואל?”. שר המשפטים היה נבוך, והרב לוין המשיך: “שמואל הזה הוא אתה, שמואל תמיר”. תמיר לא האמין למשמע אוזניו.
הוא צלצל אל אמו ובירר האם הסיפור נכון. האמא התחילה לבכות, ואישרה את דבר המעשה. היא הסבירה שבשל מצבם הכלכלי הקשה הם חשבו על הפלה, אך תודה לא-ל היא חזרה בה. הסיפור נגע לליבו של שר המשפטים. הוא הפך לתומך נלהב של החוק, ואכן זמן קצר לאחר-מכן החוק אושר בכנסת.
שבת שלום!
הרב שמואל ביסטריצקי

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

משתלת קקטוס סביון. צילום באדיבות המקום

המשתלה החדשה בסביון: “משתלת קקטוס” במבצעי פתיחה ומתנות לחג

תפריט נגישות