יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / לא רק ריקודי בטן – רויטל לשמן מסטודיו ג’וואלה שוברת סטיגמות

לא רק ריקודי בטן – רויטל לשמן מסטודיו ג’וואלה שוברת סטיגמות

כשאנחנו שומעים צמד המילים ''ריקודי בטן'' קופצות לנו מספר אסוציאציות, חלקן משייכות את המושג למקום בו הגוף מתחבר לנפש וחלקן רואות את הריקוד המסורתי כזול וסקסיסטי. רויטל לשמן, היא מורה ומנהלת את סטודיו ''ג'וואלה'' - בית ספר למחול מזרחי ושוברת כל סטיגמה אפשרית שמגיעה עם המקצוע ''רקדנית בטן''.

כשנכנסים לסטודיו ג’וואלה מרגישים אחרת – יש מין אנרגיה טובה במקום שגורמת לך לרצות להישאר ולהישאב אל הצלילים הקסומים הבוקעים מחדר הריקוד. 


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של אונו ניוז

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מי שפתחה את הסטודיו היא רויטל לשמן, מורה לריקוד ומנהלת ג’וואלה.

לשמן, שוברת סטיגמות אמיתית, התחילה את דרכה המקצועית בתור מהנדסת בניין, התחתנה והשתקעה בגני תקווה יחד עם בעלה ושלושת ילדיהם.

לפני כשלוש שנים החליטה לשמן לעזוב את עולם העסקים לטובת עולם האמנות. ההחלטה הלא שגרתית הזו צמחה מתוך האהבה הבלתי מוסברת שלה לאמנות ריקודי הבטן.

פגשנו את רויטל בסטודיו ג’אוולה בשבוע שעבר וערכנו עמה ראיון קצר ששפך אור על סגנון המוזיקה שנשפט לעיתים לרעה בגלל סטיגמות מהעבר.

סטודיו ג'וואלה. רויטל לשמן (במרכז)
סטודיו ג’וואלה. רויטל לשמן (במרכז) צילום: איתי סיון motion

אז, למה דווקא ריקודי בטן ?

”הגעתי למקצוע לפני כ -20 שנה דרך המלצה רפואית”, מספרת לשמן. ”נרשמתי לחוג ריקודי בטן שהיה אז בשכונה ולא האמנתי אי פעם שאהיה מורה לריקודי בטן, אבל כשהגעתי לשם ולמדתי את התנועות הבנתי שזה מחלחל מאוד בעדינות לגוף, כמו מים על סלע והתאהבתי”.

מתי החלטת לפתוח את סטודיו ג’אוולה ?

”לפני כשלוש שנים עשיתי את הצעד ופתחתי את הסטודיו. בחרתי לעזוב את עולם ההנדסה ולשים את הפוקוס המלא על עולם הריקוד, קראתי לזה מרחב נשי למחול ותנועה שמאפשר לכל אישה בכל גיל לבוא ולנוע כדי לשפר את היכולות הגופניות שלה ועל הדרך גם את היכולות הפנימיות שלה”.

איזה נשים מגיעות לסטודיו ? 

”יש כאן נשים מכל קשת האוכלוסייה, בכל מקצוע אפשרי. היופי הוא במגוון, תוכלו למצוא כאן חילוניות, דתיות ואפילו הזמרת מירי מסיקה שסגנון המוזיקה שלה מאוד מאופיין עם התרבות שאני מלמדת מגיעה לרקוד כאן.
מדהים לראות איך למרות השוני בין הנשים, ברגע שנכנסים לסטודיו אין מקום להבדלים בינינו ונשאבים כולם יחד אל הצלילים והמנגינה”.

האם ריקודי בטן זה סוג של ספורט ? 

”כמובן, ריקודי בטן זו תנועה בריאה שמטפלת בכל איבר בגוף, מתנועות ידיים דרך תנועות צוואר ואגן. עוזר ליציבה ונשימה נכונה וגם מכניס לכושר”.

מה תגידי למי שעדיין רואה את ריקודי הבטן כריקוד זול ולא תרבותי?

”הייתי מציעה לנתק את הדעות הקדומות לבוא ולחוות את המחול הפנימי והחיצוני של ההפעלה של הגוף בשמחה והנאה, לבוא נקייה, לב אל לב ולהתחבר לעצמך.”

לסיום, מה זה ג’וואלה? 

”ג’אוולה בתרגום לא רשמי זה עגולה, כל אישה היא עגולה בגוף ובנפש, בלי קשר לגזרה. היא מכילה, ורכה, בלי פינות חדות, ומתחברת לעולם העגול שלנו”.

סטודיו ג’וואלה 
הורדים 1 סביון – 054-4338628
https://www.jawla.co.il/
לעמוד הפייסבוק של הסטודיו – https://www.facebook.com/jawladance/

ג'וואלה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות