יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / אנשי השבוע – ממשיכים את דרכה של סבתא

אנשי השבוע – ממשיכים את דרכה של סבתא

משפחת סויד מסביון החליטו להנציח את זכרה של סבתם בארגון אירוע בני מצווה לילדים יתומים. "כשסבתא שלנו נפטרה, החלטנו להמשיך במסורת שהחלה לפני ארבעים שנה"

אור סויד, דניאל ראובן, לילך סויד ירקוני ואוסנת ראובן
אור סויד, דניאל ראובן, לילך סויד ירקוני ואוסנת ראובן

זו השנה השנייה בה בני משפחת סויד מסביון, הבעלים של מוקד אמון, מארגנים אירוע בני מצווה נוצץ לילדים ממשפחות קשות יום, יתומים וממשפחות חד הוריות.
כך מספרת לילך סויד, נכדתה של סבתא טינה: “מאז שסבתא שלנו נפטרה חיפשנו את הדרך הכי ראויה ומכובדת להנציח את זכרה. הכי טבעי היה פשוט להמשיך את מה שהיא עשתה מאז שאנחנו ילדים וזה לעזור לאחרים”.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


השבוע, עשרות ילדים הגיעו לחגוג את אירוע בני המצווה בסביון . רגע מרגש היה בבית הכנסת, שם עלה אחד הילדים לתורה ביחד עם רפי סויד, אביה של לילך.

אירוע בר מצווה לילדים בסביון

איך עלה הרעיון לקיים אירוע בהתנדבות?
סבתא שלי, טינה סוויד ז”ל, התאלמנה בגיל 41. היא החליטה לא לבכות על מר גורלה, אלא להמשיך בעשייה התנדבותית, באמצעות  עריכת חוגים עבור משפחות חד הוריות במסגרת ויצ”ו במשך 25 שנים. סבתא טינה ארגנה טיולים לחו”ל, חוגי בית הרצאות ומפגשים, ובמסגרת זו יזמה גם בר/בת מצווה ליתומים, וזה היה לפני כ-40 שנה.. מאז  מותה לפני כשנתיים, אנו הנכדים ממשיכים את המסורת היפה שהחלה”.

אירוע בר מצווה מוקד אמון
אירוע בר מצווה מוקד אמון

 מדוע דווקא אירוע בר/ת  מצווה?
“חלק מהמורשת של סבתא, היה שכל נכד שלה שהגיע למצוות, ואנחנו 14 נכדים ונכדות, היה צריך לתרום כסף מתוך הכסף שקיבל לאירוע, לטובת האירוע שסבתא שלנו הפיקה עבור יתומים. סבתא טינה האמינה במעשים ולא בדיבורים…”.

אירוע בר מצווה לילדים בסביון

איך מרימים אירוע בסדר גודל שכזה?
“בת דודתי, דניאל ראובן, יש לה חברה שמפיקה אירועים פעילויות ספורט מיוחדות. אספנו תרומות באמצעות פניה לגופים מסחריים, מהאוכל ועד למתנות שחילקנו  באירוע”.

מה היה באירוע? איך הגיבו ילדי השמחה?
“השתתפו באירוע כמאה איש, מתוכם כשלושים ילדים, בני משפחה,אחים ואורחים. ערכנו פעילות חווייתית לילדים, וגם הזמנו את כולם לארוחת צהרים חגיגית בבית הכנסת. האירוע התקיים  במסגרת ויצ”ו סביון בקעת אונו, יו”ר הסניף אביבה קובו ויהודית רובינשטיין ורכזת הבר מצווה מיכל ביידא. כל הילדים שחגגו קיבלו מתנות לכבוד הגעתם למצוות, הבנים קיבלו תפילין וטלית, ונערך עבורם טקס בבית הכנסת, בהשתתפותו של הרב נחמיה רוטנברג.

אירוע בר מצווה לילדים בסביון

“הבנות קיבלו תיקים של מודן ועם  ספרים וחולצות, קצת תכשיטים וכרטיס מתנה של חברת פוקס והכל מתרומות. תרומות נוספות התקבלו מחברות מסחריות מנעלים(סאקוני) ועד  הגלידה (אלדו). התרומות התקבלו ממשפחות סוויד, בוגנים וביידא מחברת לסיכו בע”מ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. כל הכבוד..גמילות חסדים מהמעלה הגדולה ביותר שיבורכו מפי עליון מרגש כל כך נשאר רק ללמוד מהם ככתוב ” תעשר ותתעשר”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סלון. צילום אילוסטרציה canva

ירידה במחירי השכירות באור יהודה

תפריט נגישות