יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / הרוקח של יהוד – לכו להתחסן נגד חצבת

הרוקח של יהוד – לכו להתחסן נגד חצבת

1400 אזרחים כבר נדבקו במחלה המסוכנת היכולה להסתיים בסיבוכים ואף במוות. בראיון עם אונו ניוז מסביר ישראל חלד, יו"ר מחוז מרכז בהסתדרות הרוקחים על החשיבות בחיסונים נגד חצבת

כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול, הרוקח הוותיק מיהוד מדבר על מחלת החצבת, מניעתה ומימדי התופעה.
מחלת החצבת הרימה ראשה, ולא מעט אנשים נתקפו פאניקה לגבי ממדי המחלה, כאשר ישנם קולות המתנגדים לחיסון ומנגד אלה המצדדים בכך. בקרב אנשי הרפואה קיימת תמימות דעים כי יש להתחסן, חרף מחקרים שצצו לאחרונה שחשפו את חסרונות החיסון ותופעות הלוואי שלו.
ישראל חלד, רוקח אחראי, בעל בית מרקחת ביהוד עם 25 שנות ניסיון, עושה סדר: “לדעתי, אין מחלת חצבת ביהוד, אבל יש מגפה בארץ, כפי שהגדיר משרד הבריאות. המחלה מאוד מדבקת. 9 מתוך 10 אנשים שנחשפו לנגיף יחלו בחצבת”. 
 
איך נדבקים חלילה בחצבת?
“המחלה עוברת באוויר. מספיק להימצא באותו חדר. מי שחולה בחצבת יכול להיות מידבק 4 ימים לפני שרואים את הסימפטומים. כלומר, תוכל להיות עם מישהו שלא רואים עליו את המחלה והוא אפילו לא יודע שהוא חולה, ואותו אדם כבר מידבק”.
הרוקח ישראל, המשמש גם כיו”ר סניף מרכז בהסתדרות הרוקחים בישראל, ממליץ להתחסן בצורה חד משמעית. לדעתו, טועים ההורים שלא מחסנים את ילדיהם מאחר והחיסון מאוד בטוח. “להסתובב לא מחוסן מפני מחלה כה מידבקת, שאפילו הובילה למותו של אדם, זה חוסר אחריות”, הדגיש.
חיסון נגד חצבת
הרוקח ישראל חלד
הרוקח הוותיק מכיר את הקולות והמחקרים המתנגדים לחיסון, אך שולל מכל וכל את הממצאים. לדבריו, אותם מחקרים יצאו תחת מדען שהודה כי שילמו לו על מנת שיחשוף את הממצאים. “אני לא רואה סיבה למה לא להתחסן מפני מחלה כ”כ מידבקת. ממליץ לכולם להתחסן, למעט אוכלוסיית חולי סרטן מוחלשי מערכת חיסון, לגביהם יש להחליט לפי מצבם ותינוקות מתחת לגיל חצי שנה”, הוסיף.
שגרת החיסונים בישראל היא חיסון ראשון בגיל שנה והחיסון הבא בגיל 6. “אפשר לחסן כבר מגיל חצי שנה אם יש חשש להידבקות, אך עדיין צריך להתחסן גם בגיל שנה ו-שש”,  הדגיש ישראל.
ילדים בגיל שנה מתחסנים במרפאות טיפת חלב, בגיל שש בבית ספר והמבוגרים בלשכות הבריאות או מרפאות המטיילים. כל מי שנולד אחרי שנת 1978 והלך לפי שגרת החיסונים אינו צריך להתחסן שוב. כך לגבי כל מי שנולד מתחת לשנת 1957. משנת 1957 עד 1968 יש צורך ב-2 מנות. ומשנת 1969 עד 1977 יש צורך במנה אחת.
“יותר מדי אנשים חולים בחצבת

“משרד הבריאות הכריז על מחלת החצבת כמגפה. יש יותר מדי אנשים חולים בחצבת וזה מסכן את אלו שאינם חולים. יש כמה וכמה מוקדים בארץ של אנשים שלא התחסנו והם פוטנציאל להדבקה. אם 95-97% מהאוכלוסייה תתחסן, למעט חריגים, פשוט לא יהיה ממי להידבק”, ציין ישראל חלד.

אז מה התסמינים של החצבת: תקופת הדגירה נמשכת כשבועיים. הסימפטומים כוללים חום, נזלת, שיעול וגירוי בעיניים. הסימפטום העיקרי שמצביע על כך שמדובר בחצבת הוא פריחה בצבע אדום כהה בכל חלקי הגוף. בד”כ הפריחה מתחילה מהחלק העליון של הגוף ומתפשטת כלפי מטה. הפריחה יכולה להופיע גם בתוך הפה ובתוך העפעפיים.
 
ואם בכל זאת מישהו חלה ,מה הטיפול?
“היות והחצבת היא מחלה נגיפית, אזי הטיפול בה הוא אנטי ויראלי. מגוון התרופות במצב כזה יותר מצומצם מאשר טיפול אנטיביוטי. רצוי לא להיות במקום הזה”.

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

2 תגובות

  1. ישראל צודק במיליון אחוז

  2. בית מרקחת ישראל
    אשכנזי 17 יהוד
    03-6326611
    https://www.facebook.com/pharmacyisrael

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות