יום חמישי , אפריל 18 2024
דף הבית / יהוד – מסתירים מידע מהציבור

יהוד – מסתירים מידע מהציבור

מעקב - עיריית יהוד ממשיכה לא לפרסם פרוטוקולים של דיוני מועצת העיר כפי שמחויבת על לפי חוק. העירייה שהכריזה על מינהל תקין ושקיפות, בפועל מסתירה מידע מהתושבים באופן שיטתי. כעת מתערב משרד הפנים - דורשים מהעירייה לקיים את לשון החוק

לא ראינו לא שמענו

בעקבות תחקיר אונו ניוז – משרד הפנים מתערב ודורש מעיריית יהוד לקיים את לשון החוק. כמו כן הנושא הועבר לבדיקה של מנהלת המחוז.
תושבי יהוד מונוסון אשר רוצים להתעדכן בנעשה בדיוני מועצת העיר או לקרוא על החלטת החברה הכלכלית או לקבל מידע על ועדות העירייה לא יכולים לעשות זאת. הסיבה? עיריית יהוד חוסמת את המידע מהתושבים
.
במשך ארבע שנות כהונתה של יעלה מקליס אחד הנושאים עליהם שמים דגש באופן שיטתי, חסימת והעדר מידע ושקיפות לתושבים. בעירייה טוענים כי מספר הועדות ודיוני המועצה לא מאפשר לעובדי המועצה לעמוד בקצב ולפרסם לציבור את מה שהיא מחויבת על פי חוק.
לא חושפים מידע לציבור עיריית יהוד מונוסון


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


על פי חוק, סעיף 248ב(2) לפקודת העיריות קובע, כי העירייה תפרסם באתר האינטרנט שלה פרוטוקולים של ישיבות מועצת העירייה שהתקיימו בדלתיים פתוחות, וזאת לא יאוחר משני ימי עבודה מיום אישורם במועצה.

עיריית יהוד מתעלמת בקביעות מהנחיות משרד הפנים, בדיקה שגרתית באתר העירייה מעלה תמונת מצב לא שקופה בכלל. הדיון האחרון של מועצת העיר שפתוח לציבור פורסם באוקטובר 2017, מאז הפסיקה העירייה לפרסם מידע לציבור. דיונים של החברה הכלכלית הפסיקו לעלות לאתר העירייה בשנת 2015, מאז לא יודע הציבור כלל על גרעונות החברה או תקציבים שמועברים לתחום הספורט וכו. הכל רחוק מאוד מעיני הציבור.

לא ראינו לא שמענו

ועדת הכספים הפסיקה לדווח לציבור בחודש יוני 2017, ועדת מכרזים לא שקופה לציבור מאז יוני 2017. גם ועדת התמיכות, בה מחולקים מאות אלפי שקלים לעמותות וארגונים, הפסיקה לפרסם מידע לציבור בשנת 2016.

קרן האור היחידה בעיריית יהוד, נמצאת באגף ההנדסה שם מקפידים על שקיפות של דיוני ועדות המשנה לתכנון ובנייה ורשות הרישוי.
לא רק התושבים מבקשים מידע מעיריית יהוד, גם התנועה לאיכות השלטון ביקשה מספר פעמים מידע מהעירייה דרך חוק חופש המידע ולא נענתה, עד שנאלצה לפנות לבית המשפט שהכריח את העירייה למסור מידע.

תגובת עיריית יהוד-מונוסון: “במדד שקיפות אתרי הרשויות המקומיות לשנת 2017 קיבלה עיריית יהוד-מונוסון ציון 76, עליה של 30% משנת 2016, מה שמראה שהעירייה ממשיכה לשפר ולשדרג את השירות לתושב, כל העת, גם בתחום הטכנולוגי. בשנים האחרונות, עיריית יהוד-מונוסון מובילה תהליכים המקדמים את רעיון העמדת התושב והקהילה במרכז ובכך מגדילה את שביעות הרצון של התושב משירותי הרשות כולם.
בנוסף, בחודש ספטמבר האחרון נחשף מחקר חדש של חברת “דלויט” שבדק את אתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות בישראל ומצא את העיריות הכי מחוברות ונגישות המאפשרות ביצוע פעולות נצרכות דרך האינטרנט. מבין 257 רשויות, עיריית יהוד-מונוסון מוקמה במקום השישי לצד רשויות כמו ירושלים, תל-אביב וחיפה.
המחקר בדק את אתרי הרשויות המקומיות, ואת השירותים הדיגיטליים המוצעים לתושב כמו תשלום ארנונה, בקשת תו חניה או שירותים לעסקים בעיר. כמו כן, נבחנו אספקטים שונים של חיבור הרשות לציבור – דרך רמת הנגישות של האתר ואף הפעילות בחשבון הפייסבוק ובאפליקציה של הרשות המקומית.
בעקבות ריבוי ישיבות המועצה וכן ישיבות הוועדות השונות בעירייה, חל עומס על המערכות ועל האנשים שמאחוריהן שממשיכים לעבוד כל העת כדי לפרסם באתר את הפרוטוקולים באופן המהיר ביותר ע”פ מדיניות השקיפות אותה מקדמת העירייה. עיריית יהוד-מונוסון תמשיך ותפעל למען תושבות ותושבי העיר, למען רווחתם ולמען המשך מיצובה של יהוד-מונוסון כעיר מובילה בלב מדינת ישראל”.
תגובת משרד הפנים –  משרד הפנים מקפיד על פרסומים ושקיפות גם ברשת כפי שקובע החוק. כך היה במספר מקרים בהם התערב המשרד ודרש מרשויות שונות לקיים את לשון החוק.  בעניין פרסום הפרוטוקולים של מועצת העיר יהוד  – הנושא העובר לבדיקת הממונה על המחוז.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סלון. צילום אילוסטרציה canva

ירידה במחירי השכירות באור יהודה

תפריט נגישות