יום שישי , מרץ 29 2024
דף הבית / הסכם גג או מהלך בקמפיין בחירות

הסכם גג או מהלך בקמפיין בחירות

לפני מספר שבועות פרסמה עיריית יהוד את סעיפי הסכם הגג מאז פועלים יועצי קמפיין הבחירות של יעלה ומקליס ומשרד יחסי ציבור ללחוץ על נבחרי הציבור לחתום על ההסכם

מימין אלי גינמן וורדי בושארי יעלה מקליס אמנון סעד והדר מימון
צילום ארכיון - 2013

האם הסכם הגג שנחשף לתושבי יהוד מונוסון לפני מספר שבועות הוא חלק מקמפיין הבחירות של יעלה מקליס לזכות שוב בכסא ראש העיר. ב 16.9.2018 אמורה מועצת העיר להצביע בעד או נגד ההסכם ולפי מה שנראה כרגע רוב חברי המועצה יצביעו נגד ההסכם.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות יהוד מונוסון  – להצטרפות
ישירות למייל – כל מה שקורה בעיר – להרשמה

פרסום הסכם הגג חודשיים לפני הבחירות הוא אקורד סיום צורם לקדנציה של מקליס שרצתה להביא איתה רוח חדשה ושקיפות ציבורית. בתחילת הקדנציה ביקשה מקליס להקים שולחנות עגולים לתושבים, בסדרה של מספר מפגשים, עשרות תושבים ניסחו את הנושאים הבוערים של העיר כחלק משיתוף ציבור בעבודת העירייה, בהמשך נקראו תושבים למפגשי שיתוף  במסגרת תכנית המתאר לשנת 2040, תוכנית שהוקפאה בינתיים. ורק לנושא המרכזי של הקדנציה לא נקרא תושב אחד, בקושי חברי מועצה קוששו מידע מפקידי העירייה שהיו בסוד העניינים של הסכם הגג.

משה כחלון ויעלה מקליס
צילום ארכיון

מזה ארבע שנים מנהלת מקליס משא ומתן עם משרדי הממשלה, ביחד עם קומץ מקורבים ויועצים חיצונים, על רוב חברי המועצה כלל אינה סומכת ואחרים מתמודדים מולה בבחירות.

בשנה האחרונה, עלה נושא הסכם הגג וקיבל תאוצה אך במשרדי הממשלה העריכו כבר אז כי למקליס אין רוב במועצת העיר ולכן לא סברו שההסכם יכול לעבור. שר האוצר כחלון אף הגיע ליהוד לפני כחצי שנה, לעבור על סעיפי ההסכם.

השר אלי כהן ביהוד
השר אלי כהן ביהוד – צילום ארכיון

במפלגת כולנו סברו אז להציע למקליס לרוץ מטעמם בבחירות הקרובות, אבל בדיקות פוליטיות בעיר העלו שהציבור לא נוטה לטובתה, גם בכולנו ובמשרד האוצר התקררו עם הסכם הגג, שם לא רצו להביך את שר האוצר שמקדם הסכמי גג בכל הארץ, עם חברי מועצת העיר יהוד שלא יצביעו בעד ההסכם.

לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים  – אונו  ניוז

רוצים להגיב לכתבה? הכנסו לקבוצה – אתר החדשות של בקעת אונו

לפני כחודשים, כחלק מקמפיין הבחירות של מקליס לראשות העיר, הוחלט כי אחד הנושאים המרכזיים לקמפיין הבחירות יהיה הסכם הגג, בידיעה שרוב חברי המועצה יתנגדו לו, כל אחד מטעמו, אז תיטען מקליס כי היא באה לקדם את יהוד הוותיקה וחברי המועצה פוגעים בתושבים. צוות הקמפיין של מקליס יצא בקמפיין תקשורתי מאסיבי שכלל שלל פרסומים בתקשורת המקומית והארצית להשפיע על דעת הכלל, לצורך כך אף נשכר משרד יחסי ציבור לצד משרד פרסום המלווה את מקליס בקמפיין הבחירות.

כצפוי, תשעה מחברי מועצת העיר יהוד מונוסון חתמו על מכתב לממונה על המחוז במשרד הפנים, לדרוש לקבל חוות דעת משפטית וכלכלית לפני הבאת ההסכם להצבעה במועצת העיר. חברי המועצה דורשים להוריד את  הסכם הגג מסדר היום הציבורי כחודשיים לפני הבחירות.

רוב תשובי העיר יהוד מונוסון כלל אינם מודעים ובקיאים בסעיפי ההסכם, לא היו שותפים לניסוחו ולרעיונות שעלו בו, למרות שמשא ומתן מתקיים כבר ארבע שנים רחוק מאוד מעיני הציבור, גם אם חלקים בהסכם טובים לעיר יהוד. מקליס, כמי שלא מצטיינת בגישה ישירה אל התושבים ניסחה ביחד עם יועציה המשפטים את סעיפי ההסכם ומבקשת במסגרת מסע הבחירות שלה את אמון הציבור לקדם את הסכם הגג של יהוד מונוסון, מהלך שישפיע על עשרות השנים הבאות.

חברי מועצה ביהוד מתנגדים להסכם

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס וליזי דלריצ’ה. צילום: דוברות גני תקווה

גני תקווה: ליזי דלריצ’ה נבחרה לכהן כיו”ר ועדת החינוך ותייצג את השלטון המקומי

תפריט נגישות