יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / חדשות יהוד מונסון / הבנין הראשון של יהוד נהרס

הבנין הראשון של יהוד נהרס

היסטוריה, הבניין הראשון של העיר יהוד, נהרס אחרי 53 שנה במקומו ייבנו שני מגדלים בני 15 קומות של חברת אזורים. מדובר על פרויקט שאושר בתקופת ראש העיר הקודם, יוסי בן דוד שכלל לא הוזמן לטכס

הריסה סעדיה חתוכה יהוד

פרויקט התחדשות עירונית במתכונת “בינוי פינוי בינוי” יצא לדרך ביהוד-נווה מונסון: חברת אזורים החלה  בהריסת בניין המגורים המשותף הראשון שנבנה בעיר ברחוב העצמאות לפני כ-53 שנים, הכולל שלוש קומות בלבד ו-36 דירות ישנות. במקומו ייבנו שני מגדלים בני 15 קומות כל אחד עם 182 דירות בסך הכול (91 דירות בכל מגדל). הפרויקט מנוהל במתכונת “בינוי פינוי בינוי” – תחילה נבנה המגדל הראשון, על מנת שדיירי הבניין שנהרס היום יוכלו לעבור לדירות החדשות במגדל החדש. לאחר תום הריסת המבנה הישן, תחל הבנייה של המגדל השני.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


תמהיל הדירות בפרויקט החדש כולל דירות 4 חדרים בשטח של כ-111 מ”ר ומרפסת בשטח 23 מ”ר, דירות 4 חדרים בשטח של כ-106 מ”ר ומרפסת בשטח 10 מ”ר, דירות 5 חדרים בשטח 129 מ”ר ומרפסת של 23 מ”ר דירות פנטהאוז בשטח 163 מ”ר ו-50 מ”ר מרפסת, ודירות גן. מחיר הדירות בפרויקט יחלו ב-1.78מיליון שקל.

בטקס ההריסה של הבניין הישן נכחו היה שר הבינוי והשיכון האלוף (מיל’) יואב גלנט, ראש עיריית יהוד מונוסון יעלה מקליס ומנכ”ל אזורים דרור נגל.

שר השיכון והבינוי האלוף (במיל.) יואב גלנט הודיע היום שהמשרד שוקל מתן סיוע לדיירים שעוברים לדירות גדולות יותר במסגרת פרויקטי “פינוי בינוי” ו”בינוי פינוי” באמצעות הקלות במס הארנונה. במסגרת פרויקטים אלה הדיירים זוכים לעבור לדירות גדולות יותר ללא עלות, אך בבת אחת ההוצאות השוטפות על מגורים גדלות. “שיפור מגורי הדיירים הינה מטרה חשובה ונמשיך לקדם פרויקטים אלה, אך אנו גם רוצים לוודא שהמעבר אינו מכביד עליהם באופן משמעותי ועל כן אנו בוחנים לסייע להם באמצעות הקלות בארנונה”. השר גלנט הוסיף, כי הרעיון החדשני שמיטיב עם התושבים מגיע גם ליהוד מונוסון. מדינת ישראל מחויבת להיות יצירתית במתן פתרונות דיור. עם כניסתי לתפקיד הורתי על פישוט התהליך במטרה לאפשר בנייה של מגדלים גבוהים יותר במקום המבנים הנמוכים והישנים עם תשתיות מתפוררות. בינוי פינוי הוא פתרון יצירתי המבצע את המטרה בנוחות וביעילות גדולים יותר”

יעלה מקליס, ראש עיריית יהוד מונוסון: “הריסת הבניין הראשן ביהוד והחלפתו בשני בניינים חדשים הינו חלק מתהליך התחדשות עירונית בלב העיר. תכניות פינוי בינוי כמו גם הסכם הגג המתהווה לדיור בר השגה לזוגות צעירים הינם חלק מתכנית מתאר כוללת של העיר יהוד מונוסון, המבטיחה תכנון נכון של העיר לטווח ארוך, תוך איזון בין מבני אוכלוסיה, שטחים ציבוריים ואזורי תעסוקה.

 דרור נגל, מנכ”ל חברת אזורים: “התחדשות עירונית הינו תחום אסטרטגי ומרכזי עבור מדינת ישראל במאמץ לספק פתרונות דיור מגוונים ובני השגה ואזורים גאה להיות חלק מרכזי ממנו. יש כאן בעצם בשורה לא רק לדיירים אלא לכלל תושבי השכונה עם הפיתוח הסביבתי המתוכנן. שיטת הבינוי פינוי אפשרה לסייע בהפגת החששות הטבעיים של דיירים ממעברי דירות תכופים ומהריסת הנכס היקר להם ביותר בטרם יש להם פתרון קבע.  אנו מודים לעיריית יהוד על שיתוף הפעולה בקידום פרויקט חשוב זה”.

צילומים – ליאור גרונדמן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

התחדשות עירונית. צילום אילוסטרציה canva

משרד השיכון ירחיב את הסכם הגג עם יהוד מונוסון ואור יהודה

תפריט נגישות