יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / חשיפה – כך מסתירים מידע מהציבור

חשיפה – כך מסתירים מידע מהציבור

מועצת גני תקווה אישרה 317 אלף שח עבור כוללים של אברכים, בתי כנסת ומוסדות דת. בישיבת המועצה כלל לא התקיים דיון ציבורי שקוף ולא הוצגו נתונים. ראש המועצה, ליזי דלריצה בדיון – " זה ישיבה שסוכמה בין כולם אז אם הכל מקובל על כולם אז כולם קיבלו את זה בזה ואני רוצה להצביע. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?"

ליזי דלריצ'ה

כך שחור על גבי לבן מתקיים דיון של נבחרי ציבור, על כספי ציבור, רחוק מאוד מעיני הציבור. מועצת גני תקווה התכנסה בחודש יולי לאשר מספר נושאים, אחד הסעיפים בסדר היום , אישור המלצות ועדת תמיכות לשנת 2017. לכאורה נושא בעל משמעות ציבורית רחבה המעניק כספי ציבור לעמותות תנועות נוער וארגונים הפועלים ברחבי הישוב ומבקשים תמיכה תקציבית ציבורית. מעיון בפרוטוקול הדיון, עולה כי כלל לא נערך דיון ולא הוצגו נתונים או מסמכים במהלך ישיבת המועצה אשר אמורים להיות מתועדים ומפורסמים לציבור. כך פועלת השיטה להסתיר מידע מהציבור – מועצת גני תקווה שולחת לחברי המועצה את המסמכים ישירות אליהם לפני הדיון, נערכים דיונים פנימיים אשר לא מתועדים, מגיעים להסכמות ומגיעים למועצת העיר להצבעה. התוצאה, הציבור נשאר מאחור ובלי ידיעה לאן הולכים כספי המיסים שלהם.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מתוך פרוטוקול מועצת העיר – “ראש המועצה ליזי דלירצה – “אישור המלצת ועדת תמיכות לשנת 2017. רונית. זה ישיבה שסוכמה בין כולם אז אם הכל מקובל על כולם אז כולם קיבלו את זה בזה ואני רוצה להצביע. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?. מנכלית המועצה – אירית נתן – אלי (סוכריאנו) נמנע וכולם בעד. החלטה – “ברוב של חברים עם נמנע אחד הוחלט לאשר המלצות ועדת תמיכות לשנת 2017.

ממסמכים שהגיעו לידי מערכת אונו ניוז , עולה כי מועצת גני תקווה אישרה תקציבים בסך 317 אלף שח בשנת 2017 עבור 15 מוסדות דת, כוללים וישיבות.

המועצה אישרה את המלצות ועדת המשנה לתמיכות בראשות סמדר מיוחס, עופר עזרא,טל מתתיהו ואלי אחי מרדכי, הוועדה מורכבת מחברי מועצה, בדקה את המלצות הועדה המקצועיתשל המועצה. יושבת ראש הוועדה סמדר מיוחס ציינה – “כל העמותות אשר מבקשות תמיכות מבצעות פעילות קהילתיות נרחבות. חברי ועדת המשנה מכירים את פעילות העמותות מעבודתן בשטח”.
להלן רשימה חלקית של מוסדות דת אשר מתוקצבת מכספי משלם המיסים בגני תקווההפצת תורה קרית יישמח משה – 30 אלף שח, אור לתורה ישמח משה –30 אלף שח, בית מדרש נץ דוד –30 אלף שח, מעין גנים ליהדות קריית אונו – 25 אלף שח, מדרשת לאה ואסתר – 10 אלף שח, בית יוסף שלום” ע”ש מרן ב”י ורבנו השמ”ש זצוקללה”ה – 30 אלף שח.

אם כן זאת רק רשימה חלקית של מוסדות דת המקבלים כסף ציבורי עבור פעילותם. הועדה המקצועית שדנה בבקשות המליצה להעניק תקציב של 11 אלף שח לעמותת אור לתורה, אך ועדת המשנה לתמיכות החליטה להגדיל את הסכום ל30 אלף שח ונימקה – “מכיוון שמדובר בבית כנסת ומרכז קהילתי של רב שכונת  ישמח משה אשר מבצע גישור זוגי, שירותי בר מצווה, נישואים ועוד……”. גם לגבי בית הכנסת בית יוסף שלום, המליצה הוועדה המקצועית על מתן של תמיכה בסך20 אלף שח, אך ועדת המשנה לתמיכות החליטה להגדיל את הסכום ל30 אלך שח ונימקה – בבית הכנסת פועל רב הישוב אשר בנוסף על הפעילות הציבורית מקיים בבית הכנסת פעילות מיוחדת נוספת ופרטנית – כגון סיוע בשלום בית, עזרה לחתנים וכלות וכדומה. מדובר על פעילות פרטנית חשובה ביותר…..

בנוסף, נחשף, כי הוועדה המקצועית של המועצה שבחנה את הבקשות החליטה כי יש להעמיד את תקציב הצופים בסכום של 174 אלף שח, אך מאחר ותנועת הצופים ביקשה תמיכה של 150 אלף שח,כך נכתב בהחלטת הוועדה, החליטו לחלק את הפער לתנועת בני עקיבא שקיבלה עוד 15 אלף שח ותקציבה עומד על 51 אלף שח, ותשעת אלפים שח נותרים הועברו לישיבות וכוללים. תקציב התמיכות של מועצת גני תקווה לתנועות הנוער – הצופים 150 אלף שח, בני עקיבא 51 אלף שח, בנות יעקב – 26 אלף שח ותנועת עזרא – תנועת הנוער התורני 28 אלף שח.
מועצת גני תקווה סרבה להגיב לדברים בכתבה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

הכיתוב במעלית ביהוד. צילום באדיבות הדיירים

מזעזע: צלב קרס וכתובת “מוות ליהודים” רוססו במעלית בניין ביהוד-מונוסון

תפריט נגישות