יום חמישי , מרץ 28 2024
דף הבית / הצעה לפיצוי כספי לתושבי אור יהודה בגלל רעש המטוסים

הצעה לפיצוי כספי לתושבי אור יהודה בגלל רעש המטוסים

עוזי אהרון, יושב ראש האופוזיציה באור יהודה, הגיש הצעה למועצת העיר להעניק הנחה של 70% מארנונה, לתושבי השכונות הנפגעים מרעש המטוסים. עיריית אור יהודה: "הצעה דמגוגית ליצור כותרות"

עוזי אהרון צילום יחצ
עוזי אהרון צילום יח"צ
עוזי אהרון, מי שהיה עד לא מכבר סגן ראש עיריית אור יהודה. השמיע קולו מספסל האופוזיציה ופנה אמש (רביעי) בהצעה לסדר למועצת העיר לדון בנושא פיצויים לתושבי השכונות בעיר. כשאת ההטבה יקבלו בדמות הנחה משמעותית בתשלום הארנונה.
אהרון, יו”ר  האופוזיציה והוועדה לענייני ביקורת: “קיימות שכונות ותיקות באזורים מוכי רעש, צריך לעשות מיפוי, כך הגשתי בהצעה. יש להפחית בארנונה לאותם תושבים בשכונות כגון: סיני, הל”ה, איילת השחר, אוריון, חלקים מרחוב משה הדדי, רחוב הגליל. גם דגניה וכצנלסון שכונות מאוד מוזנחות. זו הזדמנות לפצות את אותם תושבי השכונות מאותו פיצוי שיגיע מנתב”ג. בצורה כזו נסגור מעגל של שנים של סבל לאותם תושבים. הם צריכים להרגיש בכיס שלהם שהם פוצו וזאת רק ע”י הפחתת הארנונה. סדר גודל של בין 40% ל-70% הנחה. בנוסף, אני דורש שישפצו את הבניינים, מעטפת וגם הקמת גינות ראויות לתושבים”.
נתבג
תגובת עיריית אור יהודה: “לאחר 70 שנות מאבק ולאחר כישלונות רבים, הצליחה ראש העיר, ליאת שוחט, לאחד את רשויות עוטף נתב”ג למאבק מול רשות שדות התעופה במטרה להביא לצדק חלוקתי ופיצוי על הנזקים הכלכליים. המאבק כאמור הצליח תוך זמן קצר יחסית והעירייה תקבל כעת מדי שנה חלף ארנונה מנתב”ג.
נציין כי חלף הארנונה אינו בא כתוצאה מנזקי הרעש, שכזכור בית המשפט דחה את התביעה בנושא ספציפי זה, אלא התקבל בעיקר עקב הנזקים הכלכליים שנגרמו לעיריית אור יהודה לאורך השנים. במצב מתוקן רשות שדות התעופה הייתה אמורה לשלם לאורך השנים ארנונה מלאה, אך במקרה זה, התקבלה ההחלטה האמורה בנוגע לחלף הארנונה. כמו שאי אפשר לכוון ארנונה רק לגבי ייעוד ספציפי אחד, כך גם במקרה הזה. זה ודאי לא המקום להעלות הצעות דמגוגיות שכל מטרתן ליצור כותרות, שכן מדובר בהצעה לא רלוונטית ולא אפשרית ליישום. 
לאור המאבק החשוב, העיר תזכה לחלף ארנונה שישמש לשיפור משמעותי בתחומי חינוך, תשתיות, רווחה, שירות ועוד. זה המקום גם לציין כי עיריית אור יהודה הפכה לעירייה נטולת מענק איזון, דבר אשר מגביר את התלות של העירייה בעצמה ובכספים שנכנסים ממקורות הכנסה אחרים.

באשר לשכונות הוותיקות שמקבלות תיעדוף בכל מקרה, נציין כי הן נמצאות בראש סדר העדיפויות העירוני ולכן בימים אלה העירייה נערכת לתכנית מקיפה וכוללת לבינוי והתחדשות בשכונות”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. אני תושב נווה רבין (אוריון) אנו סובלים יותר מרעשי המכוניות שחולפות בכביש.
    הדבר הראשון שהעירייה הייתה צריכה לדאוג,זה קיר לאורך הכביש שמונע רעש.
    בכל עיר בישראל שיש שכונה/בניינים בצידי הכביש בונים באופן אוטומטי קיר מונע רעש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

סיוע באיתור נעדר-יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה

סיוע באיתור נעדר: מי ראה את יעקב אסרף בן ה-67 מאור יהודה?

תפריט נגישות