יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / אור יהודה / מתח בעדה הבוכרית באור יהודה: חשש מאיבוד קולות המוני

מתח בעדה הבוכרית באור יהודה: חשש מאיבוד קולות המוני

פחות מ- 24 שעות לפני פתיחת הקלפיות באור יהודה, והקהילה הבוכרית בעיר כמרקחה. 3 מפלגות שמזוהות עם העדה מתמודדות על קולות בני הקהילה הבוכרית, וגם מפלגות נוספות מקוות לזכות בנתח מהקהילה הגדולה.

מאמינים אור יהודה. תוכן מקודם
מאמינים אור יהודה. תוכן מקודם

העדה הבוכרית באור יהודה, היא העדה הגדולה בעיר עם אלפי חברים ובתי כנסת פזורים בכל רחבי העיר. לאורך השנים נעשו ניסיונות לאיחוד בתוך הקהילה ולהליכה במפלגה אחת משותפת אך הניסיונות לא צלחו. בבחירות הנוכחיות, מתמודדות תנועת מאמינים באור יהודה בראשות אברהם בורוכוב, מחל בראשות יחיאל מושייב וישראל ביתנו בראשות ז’אנה כהן.



רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות אור יהודה  – להצטרפות
רוצים להגיב לכתבה? היכנסו לקבוצה  – חדשות אור יהודה

לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים  – אונו  ניוז
ישירות למייל – כל מה שקורה בעיר – להרשמה


הערכות הסוקרים והערכות השטח צופות שהמפלגה הגדולה מקרב העדה תהיה מפלגתו של אברהם בורוכוב ‘מאמינים באור יהודה’. בורוכוב ששימש בעבר כסגן ראש העיר, חבר לשאול סאלם מהעדה העיראקית כדי ליצור מפלגה מאחדת של כמה עדות. ואכן מפלגתו זוכה לתמיכה רחבה מאוד בשטח הבוכרי אך גם בחלקים נרחבים אחרים בעיר.

מאמינים אור יהודה. תוכן מקודם
מאמינים אור יהודה. תוכן מקודם

בכירי העדה בעיר, מודאגים מאיבוד הקולות לטובת מפלגות קטנות שעלולות שלא לעבור את אחוז החסימה ובכך לגרום לאיבוד קולות של כשני מנדטים מהעדה. גם מפלגת ש”ס שהציגה במקום השני בן העדה הבוכרית, גורמת לעדה לאבד קולות.

מאמינים אור יהודה. תוכן מקודם
מאמינים אור יהודה. תוכן מקודם

בשיחות פנימיות אומרים בעדה ש”אם היינו משכילים להתאחד, אנחנו שווים קרוב ל5 מנדטים והיינו יכולים לקחת גם את ראשות העיר. חבל שאנחנו מאבדים קולות למפלגות קטנות שלא יעברו את אחוז החסימה”. ואכן גם בבחירות שעברו איבדו הבוכרים כמעט 2 מנדטים בגלל מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה.

בתוך כך מציינים בעדה כי ראש העיר ליאת שוחט הבטיחה למפלגתו של בורוכוב שמסתמנת כהפתעת הבחירות, שהיא תכניס אותם ראשונים לקואליציה, כך שרבים מבני העדה יצביעו עבור תנועת ‘מאמינים באור יהודה’.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

משתלת קקטוס סביון. צילום באדיבות המקום

המשתלה החדשה בסביון: “משתלת קקטוס” במבצעי פתיחה ומתנות לחג

תפריט נגישות