יום ראשון , פברואר 17 2019
דף הבית / מדורים / המומחים / אפיון חנויות וירטואליות

אפיון חנויות וירטואליות

בשנים האחרונות חנויות וירטואליות גרמו לסגירת חנויות פיזיות. למעשה, בעלי עסקים אפילו מעדיפים לפתוח חנות וירטואלית בתור המקור המרכזי למכירות ואילו את החנות הפיזית לנהל מהמחסן במקום לפתוח סניפים ברחבי הארץ.

רכישה בחנות וירטואלית

הטרנד המוביל בשנים האחרונות ותפס תאוצה בעולם כולו ובישראל, הוא רכישת מוצרים שונים ומגוונים באמצעות האינטרנט בחנויות וירטואליות. מדובר בחנויות כל-בו המוכרות לנו מהעבר הרחוק בו הייתם מגיעים לחנות ומוצאים מוצרים נלווים למה שבאמת חיפשתם ועל הדרך אולי הייתם רוכשים גם אותם. לכן לא פלא שחנויות פיזיות נסגרות לטובת חנויות וירטואליות

הזמנים השתנו

בעבר חנויות פיזיות נאלצו לאתר ספקים למוצרים מבוקשים, ומכירתם תוך כדי עבודת שיווק סיזיפית ולא תמיד הוכחה כיעילה. בשונה ממנה אפיון חנויות וירטואליות פועלות בשיטות אחרות. חנות וירטואלית תתמקד ותתמחה בתחום אחד ובו תציע לקהל היעד שלה מגוון מוצרים הקשורים לאותו התחום במגוון מחירים ומספקים שונים. כך למשל אם החלטתם להתמקד בנישה של בגדי ספורט לרכישה, תוכלו להציע לחוג הלקוחות שלכם גם מוצרים נלווים כמו נעלי ספורט, גאדג'טים שימושיים לפעילות ספורטיבית ועוד מגוון מוצרים הקשורים לנישה ומן הסתם יעניינו את הלקוחות הפוטנציאליים. בהתאם להגדרת הנישות ניתן לאתר ספקים חדשים ולהציע לקהל היעד מגוון מוצרים משלימים בתחומי עניין נוספים.

אם אתם מתעניינים לפתוח חנות וירטואלית, חשוב לקבל מספר החלטות. בעלי חנות פיזיות יוכלו להציע ללקוחות היעד שלכם אפשרות גם לחוש את המוצר בחנות, ומצד שני לחסוך להם את ההגעה לחנות פיזית ולספק להם את המוצר עד לביתם. חנויות וירטואליות אפקטיביות יוכלו להשתכר בכבוד אם וכאשר יעבדו מול חברה המתמחה בבניית אתרי חנויות וירטואליות. בניית אתרים לעסקים בהם ניתן לבצע רכישה ישירה, תעשה על ידי חברה מיומנת הבקיאה בכל התהליך.

חשוב גם להשקיע בקידום אתרים אורגני ו/או ממומן

קיימות חברות שונות ומגוונות בישראל להקמת אתרים כמו, בין היתר, קונימבו. לא משנה אם איזו חברה סגרתם, חשוב שילוו אתכם בתהליך מובנה בו תוכלו להקים את החנות הוירטואלית שלכם. בשלבי ההקמה תיפגשו עם מנהל ההקמה והצוות המקצועי ותאפיינו את החנות על מוצריה השונים. מה אתם מוכרים? מי קהל היעד? לאיזה פילוח שוק את מכוונים? וכו'. בשלב הבא, החברה תבנה את האתר ותעצב אותו בצורה נוחה ללקוח הפוטנציאלי. לאחר מכן, החברה תפתח את האתר ותהפוך אותו לחנות וירטואלית חיה ונושמת היכולה לתת שירותי מכירה ללקוחות והגולשים באתר. במקביל החברה דואגת להקים את החנות מבחינה טכנית וזה כולל מסלקה שתוכל בפועל לקבל הזמנות ולגבות תשלום באמצעות כרטיסי אשראי.

על מנת שחנויות וירטואליות יוכלו לתפוס נתח שוק בעולם האינטרנט ולהיות פעילות בצורה מובלטת ונגישה לקהל היעד, חשוב להעביר את הידים למומחה קידום אתרים אורגני שידאג להכניס תכנים רלוונטיים ובגדול יבנה תכנית קידום ויבצע אופטימיזציה לאתר. חשוב גם לחבר את החנות לניתוחי גוגל אנליטיקס ולרשתות החברתיות הרלוונטיות, כדי להגיע ללקוח בכל דרך אפשרית ובצורה קלה ומהירה. בסוף התהליך יש לבצע בדיקות רלוונטיות כמו בדיקות QA ותאימות מול כל הדפדפנים ברשת ואז לעלות את האתר/חנות לאוויר. חשוב לאוויר שתהליך קידום אתרים הוא מרתון ולא ריצת 100 מטר להבדיל מקידום ממומן בגוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פרגולה

סוכך לחניה: פתרון הצללה קל וחסכוני