יום שלישי , אפריל 16 2024
דף הבית / “פעם ראשונה שחגגתי יום הולדת עם חברים”

“פעם ראשונה שחגגתי יום הולדת עם חברים”

במתנס קריית אונו, פועלת תכנית רעים, מסגרת חברתית לבוגרים עם קשיים חברתיים. עמי כחלון - יושב ראש מתנס קריית אונו - "אני גאה שהמתנס הוא בית לכל האוכלוסיות בעיר, במיוחד עם צרכים מיוחדים"

יום הולדת

“הקבוצה היא עולם חדש עבורי. במשך שנים יצאתי רק עם ההורים. ראיתי את האחים שלי יוצאים עם חברים. כל יום שישי הייתי רואה אותם מתכננים את היציאה בפלאפון, ואני מול הטלוויזיה. גם אני רציתי לצאת עם חברים, ורק עכשיו בגיל 20, זו פעם ראשונה שחגגתי יום הולדת עם חברים”. מספר ע’ שהתמודד עם תחושת בדידות אינסופית, לבדו, עד שלמד על קיומה של קבוצת רעים, שמופעלת במתנ”ס קריית אונו בחסות החברה למתנ”סים.

לכתבות נוספות:
אנשי השבוע – מלאכי יום הולדת
קריית אונו – תיכון בן צבי מקדם דו קיום
קבוצת רעים


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


ענבל אלביני מנחת קבוצות רעים של החברה למתנ”סים הארצית בקריית אונו מספרת: “במתנ”ס קרית אונו מתקיימות 5 קבוצות סה”כ לקבוצות גיל שונות. הקבוצות שונות זו מזו וכל אחת מהן בעלת מאפיינים ייחודים אך המשותף ביניהם הוא שהן מהוות מקום בטוח להיות בו. עבור חלק מהמשתתפים הקבוצה מהווה את המסגרת החברתית היחידה בחייהם. חברי הקבוצה מנהלים שיחות ונפגשים במהלך השבוע, מחוץ לזמני הקבוצה, הם מכירים היטב זה את זה וחלקם יצרו קשרים משמעותיים אשר אין לי ספק כי ילוו אותם להמשך חייהם.” היא מוסיפה בהתרגשות שבשיחת מסדרון  אחד הנערים פעם אמר לי “הקבוצה זו הפעם היחידה בשבוע שאני מרגיש שאני לא לבד’. כי הקבוצה באמת מאפשרת לחברים בה, כל אחד בדרכו ובזמן שלו, לפתח מיומנויות חברתיות רבות במרחב בטוח.”

ע’ חלק מקבוצה של אלפי אנשים עם לקויות תקשורת  אשר אינם מצליחים לקחת חלק בפעילות חברתית
. הם נשארים מבודדים, מתקשים למצוא חברים ולהצטרף לפעילויות קהילתיות שונות. למראית עין, הם אינם שונים מכל צעיר אחר בגילם (אולי בכך טמון שורש הבעיה). הם בעלי מנת משכל נורמטיבית, אינם בעלי מגבלות פיזיות בולטות. רובם עובדים לעיתים במסגרות תומכות, חלקם הגדול למד בבתי ספר רגילים, אם כי בכיתות קטנות או משולבות, חלקם שירתו בצה”ל ורבים יותר עשו שירות לאומי. תוכנית רעים

מספרת אחת האמהות נירית, לנער בן 17 שמשתתף בקבוצת רעים מספרת: “הוא מגיע אחת לשבוע למתנ”ס להיפגש עם החברים מרעים, הוא מחכה בכיליון עיניים למפגשים. זאת הפעם הראשונה שיש לו קשרים חברתיים, וזה נותן לו המון ביטחון עצמי. הקבוצה מגיעה אלינו הביתה, יש להם מסיבות ופעולות חברתיות. הקבוצה מבורכת וחשוב מאוד שתהיה מודעות לקיומה, כדי למנוע סבל מילדים כמו הבן שלי, וגם ממבוגרים. אני בטוחה שיש עוד  ילדים שזקוקים נואשות למסגרת כזאת שבה הם שווים ונוח להם לדבר. גם ההורים של הילדים מקבוצת רעים נפגשים אחת לכמה זמן. המפגשים עם ההורים מאוד חשובים וקל לנו להתחבר כי אנחנו מבינים אחד את השנייה”.

אלביני מרחיבה על האופן בו מתנהלת כל קבוצת רעים, “הם מקיימים מפגש מחוץ למתנ”ס ובכל פעם הקבוצה בוחרת את סוג המפגש. מפגשים אלה מזמינים את חברי הקבוצה להתנסות בסיטואציות יומיומיות כמו הליכה לסרט, לבאולינג או לבית קפה. בנוסף, מפגשים אלה מאפשרים לחברי הקבוצה להביא לידי ביטוי יכולות שעומדות לרשותם שלא תמיד מקבלות מקום. בפעילות האחרונה התאספנו כולנו בביתו של אחד המשתתפים לארוחת ערב משותפת. לפני שהתיישבנו לאכול חברי הקבוצה שיחקו בכדורסל. אחד המשתתפים בקבוצה שלא מרבה לדבר ולרוב ניסגר בעצמו התגלה כשחקן כדורסל מוכשר למדי ובן רגע חברי הקבוצה ראו אותו באור אחר ולראשונה ביקשו בקרבתו.”
עמי כחלון, מ”מ ראש העיר ויושב ראש הנהלת המתנס – אני גאה שמתנ”ס קריית אונו מוביל ברמה הארצית בכל הקשור במתן פעילות ומענה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים לא רק בעיר קרית אונו אלה באזור כולו. צוות המתנס משקיע משאבים רבים לתת מענה איכותי לכל תושבי העיר ובכלל”

לפרטים והצטרפות לקבוצות ניתן לפנות לתכנית רעים 03-5396010

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מבזק-משטרה-אונו-ניוז (1)

רימון נמצא ברחוב צה”ל ביהוד מונוסון- אין חשד לפח”ע

תפריט נגישות