יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / חדשות חמות / טייס הקרב של יהוד

טייס הקרב של יהוד

ראיון ראשון - לאתר אונו NEWS , סגן עמית, בן 22 תושב יהוד ובוגר תיכון מקיף,מסיים את קורס הטייס של חיל האוויר ויהפוך לטייס קרב מבצעי

סגן עמית טייס קרב יהוד

קורס טיס מספר 174, מסתיים היום, ועל מגרש המסדרים יעמדו צוותי האוויר של ישראל, קורס הטייס נחשב כאחד היוקרתיים ביותר בצבא. הקורס מכשיר את אנשי צוות האוויר, טייסים, נווטים ומכוננים, אשר אמונים על ביצוע פעולות אסטרטגיות ושומרים על הביטחון של מדינת ישראל בפעילויות אוויריות. בין מסיימי הקורס בולט סגן עמית, בן 22 מיהוד, שיסיים את הקורס במגמת קרב.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


״תמיד רציתי להתגייס לקורס טיס. מספר עמית בראיון ראשון לאתר אונו NEWS, ״זה חלום ילדות שלי, באתי מרקע ספורטיבי מאוד, שיחקתי כל החיים כדורסל. אבא שלי היה גם הוא טייס בצוות אוויר ולכן שה משהו היה אצלי בתודעה וחשבתי עליו זמן רב לפני הגיוס״.

סגן עמית טייס מיהוד

לאחר לימודיו בתיכון מקיף יהוד למד עמית במשך שנה במכינה הקדם צבאית מיצר, שם הכיר חברים רבים, ביניהם שלושה שהתגייסו איתו לקורס. ״אנחנו מסיימים שלושה חברים מהמכינה שזה ממש מרגש. לאורך כל הקורס הייתה תחושת הקלה שיש מישהו שמבין אותך. גם החבר הכי טוב שלי מהבית סיים שני קורסים מעליי, אז אפשר לומר שהגיוס לקורס היה עבורי די טבעי״ הוא אומר בחיוך.

סגן עמית טייס קרב יהוד

“החוויה של הקורס היא חוויה לא פשוטה, החניכים עוברים קשיים רבים, פיזיים ומנטליים כאחד, המשפחה מאוד תמכה ועזרה בכל שלב, מרמת האוכל וההסעות ועד תמיכה נפשית לכל דבר. הם מאוד מתרגשים וגאים בי, אני בדיוק מסיים כשאחי הקטן מתחיל בעצמו את הקורס״ עמית מספר.  ״כשאני טס אני מרגיש תחושת ריכוז, יש רגעים של נחת שאתה מסתכל על הארץ שלנו מלמעלה, זה לא נתפס ביומיום. כל הקשיים נעלמים ברגעים האלו וזה שווה הכל״  מסכם עמית.

קצת נתונים  אודות מסיימי הקורס:
50% מהבוגרים מתגוררים בערים, 44% מתגוררים במועצות אזוריות או ביישובים ו- 6% בני מושבים. 59% מבוגרי הקורס מגיעים ממרכז הארץ, 32% מהצפון ו- 9% מהדרום. 97% מהבוגרים בחרו ללמוד בתיכון במגמה ריאלית. 26% מבוגרי הקורס אינם הראשונים במשפחתם שיקבלו את כנפי הטיס, 32% הם הילדים הבכורים במשפחתם, 24% הם הצעירים במשפחתם ו- 3% ילדים יחידים. 38% מהמסיימים הם בוגרי שנת שירות או מכינה קדם צבאית. 6% החלו את מסלולם בישיבות הסדר ו- 38% לקחו חלק בפעילות בתנועות הנוער השונות.

סגן עמית טייס מיהוד

בשנת האקדמיה בקורס בה לומדים הצוערים ללימודי תואר ראשון בחרו 26% מבוגרי הקורס בתואר בניהול מערכות מידע, 23% בתואר בכלכלה וניהול, 24% בפוליטיקה וממשל, 24% במתמטיקה ובמדעי המחשב ו- 3% מהמסיימים הגיעו לקורס עם תואר ראשון. 82% מבוגרי הקורס עוסקים בסוגים שונים של פעילויות ספורט בזמנם הפנוי, בין הפעילויות: כדורגל, כדורסל, גלישת גלים, סקי, שחייה, צלילה, טניס ואמנויות לחימה. 32% מבוגרי הקורס מנגנים על כלי נגינה אחד או יותר.

רוב בוגרי הקורס הם בני 22, כאשר הבוגר המבוגר ביותר הוא סרן י’, בן 26, שלפני תחילת הקורס שירת ביחידת “רימון”. 15% מהחניכים שהתחילו את קורס הטיס ו- 20% מהחניכות שהתחילו את קורס הטיס יעמדו ביום חמישי על רחבת המסדרים ויקבלו את כנפי הטיסה. במחזור 172 כ- 30 בוגרים ובוגרות, מתוכם 4 נשות צוות אוויר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות