יום חמישי , מאי 2 2024
דף הבית / בחירות 2018 – יהוד – מנהלת רישוי עסקים רצה לפוליטיקה

בחירות 2018 – יהוד – מנהלת רישוי עסקים רצה לפוליטיקה

שוש ברוך, מנהלת מנהלת מחלקת רישוי עסקים בעיריית יהוד, פורשת אחרי 32 שנים. על פי הצהרותיה, תרוץ בבחירות הקרובות לחברות במועצת העיר, החלום שלה למלא בהתנדבות את תפקיד סגן ראש העיר. ראיון קצר, שמסתיים בטריקת דלת מעיריית יהוד

שוש ברוך

“זה עוד לא סגור לגמרי, אני רוצה ליהנות עד סוף דצמבר”, כך אומרת מנהלת מחלקת רישוי עסקים ושילוט בעיריית יהוד, שוש ברוך(62), שהצהירה על כוונותיה להצטרף לפוליטיקה המקומית בבחירות 2018, אם בהקמת סיעה עצמאית או בהצטרפות לסיעה קיימת. ברוך מודה שהיא רוצה למלא, בהתנדבות, את תפקיד סגן ראש עירייה. לא מן הנמנע שתחבור להדר מימון, בן משפחתה ומספר 2 של ראש העיר מקליס להקמת סייעה משותפת.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


ברוך, נשואה ואם לשלוש בנות וסבתא לחמישה נכדים, שימשה 32 שנה, בשלל תפקידים בעיריית יהוד, כשהעיקרי שבהם, במשך 27 שנים, הוא כמנהלת רישוי עסקים ושילוט. לאחרונה פרשה מתפקידה, אבל היא לא ממש הטיפוס שתישאר בבית, והיא כבר אוחזת בתפקיד חדש, בשכר, כנציגת ציבור וכמגשרת  בבית הדין לעבודה בת”א.

ברוך:”נולדתי בעיר הזו, בבית שלי ברחוב ביאליק, חבל הטבור שלי נפל כאן.. הגעתי לתפקיד בשנת 1990, בזמן כהונתו של מרדכי ליניק, אחד מראשי  העיר האוהבים עלי, שהיה הכי גדול ויקיר העיר. הוא אמר לי: בואי, יש מחלקה בעירייה,המחלקת תברואה שצריך לבנות בה מחלקת רישוי עסקים’. זה היה עוד בתקופה שהתברואה לא הופרטה ועבדו בה כ-30 חברה’. באותה העת, שימשתי כמזכירה בשכבה י’, בבית הספר התיכון מקיף בעיר, ללא שום רקע לנהל כזו מחלקה. יש לי אומץ – אז נעניתי בחיוב. לא יכולתי לומר לו: ‘לא’. אמרו לי: ‘השתגעת? את יודעת מי העובדים?’, עניתי שאני מוכנה להיות ‘האמא’ של המחלקה. הייתי שם 27 שנים כאשר כל תקופה הגיע ראש עירייה אחר.

“מלבד מחלקת רישוי עסקים ניהלתי במהלך שני עשורים גם את האגודה לתרבות הדיור בה נעשו פרויקטים ברמה של עיר גדולה וביהוד הקטנה הצלחתי לשפץ 2000 יחידות דיור בבניינים ישנים מאוד ולרווחת תושבי העיר, בתקופת כהונתו של עוזי מאיר כיהנתי כיו”ר ועד העובדים, בתפקידי בוועד העובדים למעשה כיהנתי ארבע קדנציות מתוכן שתי קדנציות יו”ר והשאר כחברה. בתקופת כהונתי כיו”ר הוועד לא שולמו לעובדים משכורות במהלך עשרה חודשים וזאת היתה תקופה לא קלה בה נאלצתי להתמודד מול קשיים קשים ביותר. התבקשתי  על ידי יוסי בן דוד לנהל אף את מחלקת תרבות  ואירועים בעירייה וגם כאן כמובן נעניתי בחיוב ובמהלך עשור התושבים נהנו ממגוון פעילויות תרבות ואירועים מסובסדים. כל התפקידים הנוספים שעשיתי היו ללא תשלום.

עם היבחרה של ראשת העיר יעלה מקליס בחרה זו להפסיק את פעילותי בתרבות ואירועים ולהעביר זאת לניהול מקורביה. במהלך קדנצייה שלמה לא זכיתי לשום שיתוף פעולה מצידה של ראשת העיר, ואני בהחלט מצרה על כך ויוצאת לדרכי בהרגשה רעה מאוד אך לשמחתי אני מקבלת מבית הדין לעבודה חיבוק גדול”.

“לא רציתי שיוציאו עלי שקל” אומרת ברוך ונותנת דוגמה טובה להתנהלותה .”ויתרתי מראש על מסיבת פרישה רשמית, והעדפתי להזמין אלי את חברי הקרובים מאגף ההנדסה לשעת אחה”צ, לארוחה מעשה ידי, קוסקוס ומפרום, בביתי הפרטי”.

האם הזמנת את ראשת העיר?
“לא..  אבל תתארי לך שהיא שלחה את מזכירתה לבדוק, האם כל העובדים שנכחו במקום, אכן החתימו את כרטיס העבודה על יציאה מוקדמת..”

איך ההרגשה לעזוב את המחלקה?
“הכנתי את עצמי לפרישתי שנה מראש, כך שיש לי כבר עבודה אחרת.
. התמניתי על ידי שרת המשפטים, איילת שקד לשמש כנציגת ציבור ויש לי את הרקע , כיהנתי ארבע קדנציות בוועד העובדים מתוכן שתיים כיו”ר הועד. כיום, אני עובדת בשכר ובתקופת עבודתי בעירייה קיבלתי אישור מיוחד, לעבוד פעם בבית הדין. אני יודעת שיש עובדים שעדיין מתגעגעים אלי כמו פפה אברהם ממון, שמתקשר אלי בכל יום ואומר לי: ‘בטוחה שאת לא תעזבי אותי?’ ,אני שומרת עליו כמו הבן שלי והוא בכלל בן 54…”.
מעיריית יהוד – סרבו להגיב לדברים שעלו בכתבה
– תגובה מאוחרת של העירייה לכתבה – שוש עבדה בעירייה מעל שלושה עשורים עם יציאתה לפנסיה אנו מאחלים לה הצלחה בכל שתבחר ומודים לה על תרומתה לעירייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

4 תגובות

  1. סבתא שלי המלכה האחת והיחידה שלי אוהבת אותך מלא מלא מלא חיים שלי אהבה שלי בלב תמיד לצידי ועוזרת לי תמיד אוהבת אותך מלא ואני ישמח אם תהיהי אפילו ראשת העיר הבאה אוהבת מלא אושר???❤️????

  2. אז מה יעשו עכשיו כל קרובי משפחה ביום העצמאות?

  3. יהללך זר ולא פיך זה נאמר על אנשים מסוגך שלא מדייקים בעובדות

  4. אשה כוחנית דוגלת בשיטת הנפוטיזם. נעשה הכל להכשיל אותה. צריך רוח רעננה , אנשים חדשים,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

בשביל הנופלים קרדיט בשביל הנופלים (14)

בשביל הנופלים: לצעוד ולהכיר את הארץ דרך סיפור חייהם של הנופלים

תפריט נגישות