שבת , אפריל 20 2024
דף הבית / אור יהודה / אור יהודה – מיזם נשים חדש בעיר

אור יהודה – מיזם נשים חדש בעיר

'שלישי קורן' הוא פרויקט הנצחה חברתי לזכרו של הילד קורן שמש ז"ל. המיזם הוקם במטרה לסייע ולתמוך באימהות טריות ולהקל עליהן במעט את ההסתגלות להורות החדשה.

מיזם חדש בעיר: שלישי קורן לתינוק ולאם ע"ש קורן שמש

‘שלישי קורן’, או בשמו הנוסף ‘אימהות מחבקות אימהות וילדיהן‘, הוא מיזם חדש שיצא לאחרונה לדרך במטרה לסייע ולתמוך באימהות טריות ולאפשר להן אתנחתא קלה של מספר שעות, כשילדיהן נמצאים בידיים הכי טובות שיש.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


הפרויקט שהחל לפעול לפני כחודש בגן נצנוצים באור יהודה הוא יוזמה של תושבת העיר סנדרה שמש, להנצחת בנה קורן ז”ל. את הפרויקט מובילה ניצה רחמים, דודתו של קורן והגננת בגן נצנוצים, שביקשה להנציח את זכרו של אחיינה: “המטרה שלשמה הוקם הפרויקט היא להנציח ולשמר את זכרו של קורן שלנו, שנלקח מאיתנו בגיל כל כך קטן. בחרתי להפוך את זכרו של קורן לנצחי בעזרת פעילות שבועית של ‘שלישי קורן’, בה ייהנו הפעוטות, שבגילם זקוקים מאוד לחיבוק אנושי ולמגע ידיים, מזמן של חיבוקים, פינוק והעשרה. במקביל האימהות הטריות יקבלו תמיכה, מקום חם לחלוק ביניהן את חווית האימהוּת, כלים להתמודדות בחיי היומיום ופעילויות העשרה שיוסיפו לחיבור בינן לבין התינוק”.
לכתבות נוספות:
אור יהודה – חניכים עם מוגבלות שכלית בדרך לאקדמיה
אור יהודה – 72 ילדים קיבלו מחשבים

מיזם חדש בעיר: שלישי קורן לתינוק ולאם ע"ש קורן שמש

הפרויקט נעשה בשיתוף ‘אימהות למען נוער ע”ש עומרי ליג’י’, שלוקחות בו חלק פעיל ומגיעות מדי שלישי אחה”צ בין 17:00-20:00 לגן נצנוצים, יחד עם אימהות נוספות כדי להעניק תמיכה לאימהות הטריות. האימהות הוותיקות מטפלות בפעוטות: מחבקות, מאכילות, מחליפות טיטולים ומשחקות, ובמקביל גם משמשות כתף חמה ואוזן קשבת לאימהות שתחום ההורות חדש להן.
בזמן המפגש, האימהות הטריות יכולות להשאיר את הפעוטות בגן ולצאת לסידורים או סתם לאפשר לעצמן זמן איכות. אלה שבוחרות להישאר בגן, יכולות להירגע ולנוח, ועל הדרך גם לשתף בדילמות ולהחליף חוויות עם אימהות אחרות.

מיזם חדש בעיר: שלישי קורן לתינוק ולאם ע"ש קורן שמש

במסגרת הפרויקט, יתקיימו מפגשים מקצועיים עם מלווה התפתחותית ועם פיזיותרפיסטית לתינוקות, וישולבו סדנאות העשרה וימי כיף חווייתיים לאימהות הטריות ולנשים המתנדבות, כשכל בעלות המקצוע מעבירות את התכנים בהתנדבות מלאה. ניצה רחמים מציינת: “הפרויקט משמש מסגרת חברתית קהילתית עבור אימהות רבות שאין להן עזרה מהמשפחה בגידול הילדים, ובטח שלא זמן לעצמן, וזה המקום בו יוכלו לקחת פסק זמן ממירוץ היומיום, לנוח, וליהנות”. המפגשים ב‘שלישי קורן’ פתוחים לקהל הרחב שרוצה לקחת חלק ולהתנדב, ומיועדים לסייע לאימהות ותינוקות מלידה ועד גיל שנה. המפגשים לא כרוכים בתשלום ומאפשרים לכל אמא טרייה שזקוקה לעזרה ומנוחה, להסתייע בשירות של האימהות שמגיעות להתנדב.מיזם חדש בעיר: שלישי קורן לתינוק ולאם ע"ש קורן שמשראש העיר, ליאת שוחט, בירכה על הפרויקט: “מדובר ביוזמה מבורכת שמנציחה באופן מקסים את זכרו של קורן ז”ל, ויוצרת לאימהות, הוותיקות והחדשות, מעגל כוחות שנטען על ידן בכל מפגש מחדש. ככה זה כשיש עיר עם קהילה מחבקת ונרתמת. אני מודה לכל העוסקות במלאכה ומזמינה אתכן לקחת חלק בפעילות”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

מים אילוסטרציה

מי שיקמה: הודעה מחברת מקורות על שינוי בתמהיל המים

תפריט נגישות