יום שישי , אפריל 19 2024
דף הבית / המשא ומתן תקוע – 400 עובדי מתנ”ס אור יהודה דורשים זכויות

המשא ומתן תקוע – 400 עובדי מתנ”ס אור יהודה דורשים זכויות

כבר שלוש שנים, עובדי המתנ"ס מבקשים להשוות את תנאי העסקתם ושכרם, לאלו של עובדי העירייה. העובדים מאוגדים תחת ההסתדרות ומאימיים כי אם לא ייחתם איתם חוזה בקרוב, ישביתו את פתיחת שנת הלימודים

מתנס אור יהודה
מתנס אור יהודה

400 עובדי מתנ”ס אור יהודה מיואשים – כבר שלוש שנים מתנהל משא ומתן בין עובדי המתנס, ההסתדרות ועיריית אור יהודה ושום דבר לא קורה. בין 400 העובדים נמצאות מטפלות וסיעות של צהרונים וגני הילדים אשר חלקן עובדות בתנאי שכר נמוכים מאוד ללא תנאים סוציאליים וללא אופק תעסוקתי.

במיוחד בימים אלו כאשר ההורים דורשים כח אדם מקצועי ואמין של סיעות ומטפלות לעבוד עם הילדים, במתנ”ס אור יהודה יש מגמה של עזיבה של מטפלות וותיקות בגלל תנאי העסקתם.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

  הצטרפו לעמוד הפייסבוק של אונו ניוז


מתנ”ס אור יהודה עבר ועובר טלטלה בשנים האחרונות, דבר הפוגע בסיום משא ומתן ארוך ומייגע וחתימה על הסכם קיבוצי. לפני כ-3 שנים התאגדו  400 עובדי המתנ”ס בהסתדרות  במטרה לחתום על הסכם קיבוצי שנועד לשפר את תנאי העסקה של עובדי המתנ”ס ולהשוות אותו לתנאים של עובדי העירייה.

לאחרונה החלה ההסתדרות לפעול במשנה תוקף לשפר את תנאי העובדים. “אין מקום לאפליית עובדי המתנ”ס”, כך נרשם בפנייה ששלח עו”ד גיל בר טל, מנהל חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות לראש העיר, ליאת שוחט. “אני פונה אליך להפעיל סמכותך ולהורות על חתימת הסכם קיבוצי לעובדי המתנס בהקדם”

 

מתנס אור יהודה

בשיחה  עם עופר חתוכה, יו”ר ההסתדרות במרחב גבעתיים ובקעת אונו, שאלנו מה דורשים עובדי המתנס?
“לעובדים לא הופרשו קרנות השתלמות, לא ניתן להוציא אותם להשתלמויות מקצועיות, המטרה שלנו לא לסגור את המתנ”ס אלא לשאת ולתת ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי. לא רוצים לתקוף רוצים לשבת איתם ולחבק אותם”.

לכתבות נוספות:
הפתיחה החגיגית של בריכת אור יהודה
אירועי הקיץ באור יהודה יצאו לדרך בבריכה

עופר חתוכה הסתדרות גבעתיים
עופר חתוכה הסתדרות גבעתיים

איפה זה תקוע?
“איגדנו את עובדי המתנ”ס כבר לפני כשלוש שנים. פעם היו בחירות, פעם מנכ”ל המתנ”ס התחלף ועוד אחד חדש הגיע. ישבנו עם הראשון וזה נתקע. אין כרגע מנהל מתנ”ס והעירייה היא זו שצריכה להחליט”.

האם לא  נכשלתם כגוף שאמור להגן על העובדים?
“שלוש שנים שיש לנו לחץ מהעובדים, אבל יש להבין שהסכם קיבוצי זה לא מעכשיו לעכשיו. אנו רוצים לבוא ולממש ולעטוף את הכל עם כל מה שמגיע לעובדים וזו לא העלאת שכר שנטפל שיגיע הזמן. אנו צריכים להפעיל לחץ, אנו מחויבים לעובדים. אני יודע שאצל ליאת, אין הבדל בין עובדי העירייה למתנ”ס ביחס כולם שווים. אני מאמין שהיא תמצא את הדרך להיטיב עם עובדי המתנ”ס. כבר איגדתי אצלי במרחב גופים עסקיים ואני מאגד את המתנ”ס בקריית אונו  והמשא ומתן נמשך שנתיים שלוש”.

מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: “העירייה מברכת על היוזמה להשוואת תנאי עבודתם של עובדי המתנ”ס לעובדי העירייה. יחד עם זאת, על מנת לקדם את הנושא ולהביא לחתימת ההסכם, על ההסתדרות לפנות בנושא למ”מ מנכ”ל המתנ”ס, רו”ח גילה חלובה וליועץ המשפטי של המתנ”ס, עוה”ד חן סומך”.

מוועד הפעולה של עובדי המתנ”ס נמסר – “אם ולא יסתיים המשא ומתן והסכם לא ייחתם בחודש הקרוב, נכריז על סכסוך עבודה ואף נפעל להשבית את המעונות והצהרונים ב- 1/9/18

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@ononews.co.il

תגובה אחת

  1. צריך לדעתי ראות איך עובדי למתנסים אחרים נרתמים כגוש אחד.
    יתרון הכח כאן מאוד משמעותי ומהווה מכפיל כוח שיכול רק להביא תועלת.
    אני מציע לעשות עבודת שטח רחבה ורצינית בכדי להגיע לערים שיצטרפו למאבק הצודק ..אם תהיה כניעה זה הפסד להרבה זמן.
    פתיחת שנת לימודים ללא הסכם חתום הוא כשלון וכניסה של כל העוסקים במלאכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

השריפה בדירה בגבעת שמואל. צילום: דוברות כיבוי אש

גבר נספה בשריפה שפרצה בדירה בגבעת שמואל

תפריט נגישות